Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inArchbald, Doug
TitelCurriculum Control Policies and Curriculum Standardization: Teachers' Reports of Policy Effects.
QuelleIn: International Journal of Educational Reform, 6 (1997) 2, S.155-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-7879
SchlagwörterCentralization; Curriculum; Educational Policy; High Schools; Influences; Models; Standard Setting (Scoring); Standards; Teacher Attitudes; Urban Schools; Florida; New York
AbstractClarifies key propositions of the central-curriculum-control model and presents teachers' beliefs about effects of centralized policies on practice, based on interviews with teachers from three urban districts. Curriculum-control policies contribute to content standardization and standard setting. They control what is taught, rather than how it is taught or how students learn. Alignment among policies is essential. (96 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Educational Reform" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: